Via en met toestemming van RTV Vlissingen:

In het hoofdkantoor van Damen is woensdagmiddag een expositie geopend over de banden tussen de rederij Koninklijke Rotterdamse Lloyd en de Koninklijke Maatschappij de Schelde (KMS). Deze is de komende zes maanden te zien in de hal van het hoofdkantoor van Damen en in het museum Scheldewerf. Bij de opening waren ook 2 bekende Bn'ers aanwezig, actrice, cabaretière en zangeres Wieteke van Dort bekent van haar personage als ‘Tante Lien’ verzorgde de muzikale noot tussen de toespraken door. Ook Gerard Cox geboren en getogen Rotterdammer was naar Vlissingen gekomen om de opening van de expositie bij te wonen. Wieteke van Dort belichte woensdag de Indische connecties tussen werf, rederij en de schepen. Scheepswerf De Schelde bouwde in het verleden vele zeeschepen met Indische namen. Na de toespraken en de overhandiging van de miniatuurfluit aan Doeke Roos drukte men met 5 personen op de knop (Ronald Suhlmann, Kees Maas, Doeke Roos,Ed van Lierde en  Tante Lien) van de blaas van de Schelde, en werd deze zo ten gehore gebracht zoals deze in het verleden dagelijks werd gehoord op Walcheren. Daarna opende Tante Lien de expositie met Doeke Roos en Ed van Lierde, in het hoofdkantoor van Damen Schelde Naval Shipbuilding in Vlissingen.

Met toestemming van DAMEN SCHELDE NAVAL SHIPBUILDING treft u onderstaand foto's aan van de officiële opening van de tentoonstelling.

De foto's zijn gemaakt door :“Els Swart Fotografie”. Kopiëren niet toegestaan.