H.I. Ambacht 2 maart 2017

Beste mensen,
In overleg met de secretaris mevr. Van Looijen schrijf u deze brief.

Graag maken we u nogmaals attent op:

• Algemene Ledenvergadering te houden op woensdag 19 april 2017 van 14.00 uur tot 17.00 uur

Zoals al is gemeld hebben we een andere locatie gevonden. Ditmaal zijn we te gast in hotel-Restaurant Quartier “Du Port” aan de van Vollenhovenstraat 48- 50 in Rotterdam.

Dit restaurant is gemakkelijk te bereiken. Lijn 7 stopt praktisch voor de deur.
Komt u met de metro dan is het ca. 10 minuten lopen.

Naast de gebruikelijke zaken als de financiën en de toekomst van de vereniging, hebben we de heer Bas den Braven uitgenodigd om voorlichting te geven over het werk van de KNRM
(Kon.Ned. Reddings- Maatschappij)
Uiteraard is er tijd voor onderlinge ontmoetingen, onder het genot van een glaasje.
De opkomst is meestal minder dan op andere bijeenkomsten, zoals de Nieuwjaarsreceptie en de Vaardag, maar ook een Algemene Ledenvergadering hoort bij het bestaan van onze vereniging.
Dus u bent van harte welkom!

Daarnaast vraagt de Penningmeester, de heer Maarten van der Lugt, aandacht voor de betaling van de contributie over het jaar 2017!
Deze is: € 20.00 en u kunt dit bedrag overmaken op rekeningnummer:

NL 15 INGB 0002 704401 t.n.v. Ver.Gepens.KRL/WRZ te Rotterdam.

De penningmeester zal u dankbaar zijn voor uw betaling.

Als iedereen op tijd betaalt scheelt hem dat veel werk.

Hebt u al betaald, dan geldt deze oproep niet voor u en zijn we u dankbaar voor uw bijdrage.

Dan nog een opmerking over de nieuwe website.

Bedankt voor de vele positieve reacties.

We proberen de website up-to-date te houden.

Van verschillende kanten kregen we opmerking dat men de website niet kon openen – of de presentaties niet kon downloaden, vanwege veiligheids-waarschuwingen.

Inmiddels zijn sommige presentaties al 150 keer bekeken.

We hebben sinds de website bestaat: 1029 bezoeker gehad en 4477 pageviews”

De bezoekers komen uit:

Nederland: 882

Canada :29

USA: 22

België: 17

Engeland: 11

Australië: 8

Duitsland 6

Thailand: 6

Zuid-Afrika: 6

Denemarken: 5

Intussen heb ik de PowerPointpresentaties vervangen door filmpjes.

Deze staan, net als de PowerPoint presnaties onder de “button”: PowerPoint.

Deze kunt u bekijken door erop te “klikken”.

Het beeld groter maken zodat het hele scherm gevuld wordt lukt door rechts op de “knop” te klikken. Zie afbeelding onder .

Soms zit er een hapering in de voorstelling, maar dat komt denk ik door YouTube, dus dat moet u maar voor lief nemen.

Nogmaals we zijn Lou Veltman erg dankbaar dat hij al deze presentaties heeft gemaakt over de geschiedenis van onze maatschappij.

We hopen elkaar binnenkort te ontmoeten, hetzij op 19 april, en/of bij de 4 mei herdenking en/of bij de Vaardag op 6 september D.V.

Met vriendelijke groet

Namens het bestuur, Henk Hellenthal.